DCH Pamalandong

Disipulo sa Krus

Ika-5 Dominggo sa Kwaresma (March 17, 2024)
Jer. 31:31-34 / Ps. 51:3-4, 12-13, 14-15 (12a) / Heb. 5:7-9 / Jn 12:20-33

Sa Ebanghelyo karong adlawa, atong masugatan ang dakong gutlo samtang ang pipila ka Griyego miduol kang Felipe, nga nagpadayag sa ilang tinguha nga makita si Jesus. Kini daw yanong hangyo nahimong hinungdanong punto sa ministeryo ni Jesus, nga nagtimaan sa Iyang uniberso nga mensahe ug sa nagsingabot nga katumanan sa Iyang misyon.

Si Jesus mitubag sa usa ka misteryoso apan lawom nga padayag: “Ang takna miabut na nga ang Anak sa Tawo pagahimayaon.” Kini nga deklarasyon nagpakita sa nagsingabot nga paglansang sa krus, usa ka paradoha nga higayon diin ang himaya gipadayag pinaagi sa lente sa pagsakripisyo sa kaugalingon. Ang larawan sa usa ka lugas sa trigo nga nahulog sa yuta ug himalatyon nagsulti sa makapabag-o nga gahum sa nagsingabot nga kamatayon ug pagkabanhaw ni Jesus.

Gigamit ni Jesus kini nga metapora nga nagbatbat sa mas lapad nga prinsipyo nga magamit sa atong kinabuhi. Sa pagtugyan sa kabubut-on sa Dios, sama sa usa ka liso nga nahulog sa yuta, atong makaplagan ang tinuod nga kinabuhi. Ang tawag sa pagkadisipulo usa ka tawag sa pagsagop sa dalan sa pagsakripisyo, nga nagtugot sa atong mga kinabuhi nga mabungkag aron ang bag-o ug abunda nga kinabuhi motungha.

Ang proklamasyon nga gihimo ni Jesus mahitungod sa Iyang nagsingabot nga kamatayon dili sa kapildihan kondili sa kadaugan. Ang krus, simbolo sa pag-antos ug kaulaw, nahimong instrumento sa kaluwasan ug himaya. Pinaagi niining buhat sa paghatag sa kaugalingon nga gugma, si Jesus nagdani sa tanang mga tawo ngadto sa iyang kaugalingon, nga milapas sa kultura ug relihiyon nga mga utlanan.

Sa atong pag-abot sa katapusan sa Kwaresma, kini nga Ebanghelyo naghagit kanato sa pagpamalandong sa atong kaugalingong kaandam sa pagdawat sa tawag sa pagkadisipulo. Andam ba kita nga biyaan ang atong nakasentro sa kaugalingon nga mga tinguha ug mga ambisyon, nga nagtugot sa atong kaugalingon nga mabungkag alang sa kaayohan sa uban? Ang Ebanghelyo nagdapit kanato sa pagsalig sa makapabag-o nga gahum sa gugma sa Dios, bisan pa sa pag-antus ug kamatayon.

Sama nga ang mga Griyego nagtinguha nga makita si Jesus, ang kalibutan sa atong palibot gigutom alang sa mensahe sa paglaum ug pagtubos. Pinaagi sa pagdawat sa dalan sa pagsakripisyo sa kaugalingon ug pagtugyan sa kabubut-on sa Dios, kita moapil sa nagpadayon nga pagpadayag sa himaya sa Dios sa kalibutan. Ang Kwaresma nahimong panahon sa pagpangandam, nagpahinumdom kanato sa makapausab nga panaw gikan sa kamatayon ngadto sa pagkabanhaw ug sa walay kataposang kahulogan sa atong mga pagpili diha sa dakong asoy sa kaluwasan. (Bro. Ignatius Gonzales, CFA)

No Comments

Post A Comment